رامي صبري يشيد بأغنية الهضبة الجديدة وينفي أي عداوة أو كره

الفنان عمرو دياب والفنان رامي صبري \ العين
0

أشاد الفنان المصري رامي صبري بأغنية الهضبة عمرو دياب الجديدة “محسود” مستجيبًا للتحدي الذي أطلقه الشاعر تامر أمين لغناء مقطع من الأغنية.

بدوره أعجب الهضبة بغناء رامي صبري للأغنية، معلقًا: “ايه الحلاوة دي المنافسة بقت شديدة”، وفقًا لموقع (في الفن).

ونفى رامي صبري عبر حسابه الشخصي بإنستغرام وجود أي خلاف بينه وبين الهضبة أو حتى عداوة، لافتًا إلى بطلان ما أشيع عبر الشبكات الاجتماعية بوجود خلاف بينهما.

وكتب صبري: “أولاً أنا عملت تحدي لأغنية محسود علشان حاجتين أولهم علشان الأغنية حلوة اوي وانا بحب النوع من الأغاني ألحان صديقي الملحن خالد عز”.

وأضاف: “ثانياً علشان اقول للناس كتير من الجماهير إن العلاقة بيني وبين الفنان الكبير عمرو دياب علاقة محترمة من عندي ومن عنده حتي الكلام اللي وحش اللي دايما بشوفه على السوشيال ميديا مكانش بيغير حبي واحترامي ليه”.

وأتم: “انا كنت بشتغل اكتر إني اعمل أغاني مهمة وده حصل اخيرا من انهارده عايز كلم الجمهور الكبير جمهور عمرو دياب يفهم اني بحترم هذا الرجل وبحترم تاريخه جدا ومفيش بنا اي عداوه او كره ذي ما بعض الناس بتقول”.

وختم منشوره بالقول: “مبروك الالبوم يا هضبه ودايما مشرفنا وفخورين بيك وشكرا لكلامك الحلو ومبروك لكل صناع الاغنية الحلوة دى الشاعر الكبير تركى ال الشيخ الملحن الكبير خالد عز الموزع الكبير عادل حقي”.

في السياق، قدم الهضبة عمرو دياب جزءًا من كلمات أحدث أغاني ألبومه الجديد الذي من المنتظر طرحه خلال الأيام القليلة القادمة تحت اسم “يا أنا يا لأ” وهي الأغنية التي نشر جزءًا منها عبر الشبكات الاجتماعية.

وتقول كلمات أغنية “يا أنا يا لأ” : “الليلة.. ننبسط.. م القلب الضحكة طالعة .. الليلة معاك .. يا حبيبي معاك .. الليلة والعة.. يا انا يا لا .. ماحدش تانى .. يا انا يا لأ .. ولا هتلاقى في نص حنانى .. ولا في أرق.. بلف وأدور وأنا معذور .. ومعايا حق”، وفقًا لـ(اليوم السابع).

وبدأت في شوارع العاصمة القاهرة الحملة الدعائية لألبوم الهضبة عمرو دياب الجديد، حيث من المنتظر طرح الألبوم في الأسواق وعبر الشبكات الإلكترونية يوم 25 ديسمبر الجاري.

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.